Thursday 26 April 2012

Menunggu waktu..


Sambil menunggu waktu Zuhur ambil kesempatan blogging jap :).. lagipun my little bos pun tengah tido..Hari ni tak sangka tengah update my BayuClassiq page.. i jumpe my senior from Petronas Group dulu.. Kak Ayu.. i saw her comment on one of my pic.. lamanya tak contact kak yu more than 4 years i guess.. Alhamdullillah kak Ayu dengan penghijrahan cukup ayu buat ku seperti namanya :). Dia juga baru habis berpantang meaning dia baru je bersalin..which a very good news to me too! Coz all this while this is the moment that she expected to be happy for being a mother.. Congratulation kak Ayu..

Inilah antara kejadiaan dan hadiah yang terindah daripada Allah kepada hamba NYA iaitu mendapat hidayah dan bergelar ibu adalah perkara yang cukup sempurna bagi seorang wanita... Seperti Firman NYA : ' Setiap kesakitan semasa mengandung dan saat kelahiran berguguran lah dosa si ibu juga pada setiap saat ibu bangun malam merawat dan menjaga anaknya pahala yang besar akan diganjar oleh Allah kepada nya..Syukur Alhamdullilah sesungguhnya bertuah la kepada setiap wanita di muka bumi ini yang diberi rzeki dan diizinkan Allah utknya bergelar ibu.. Rasullullah saw juga pernah bersabda: Siapa yang harus di dahulukan oleh seorang anak antara ibu atau bapanya , jawapan baginda ialah ; pertama ibu , kedua ibu, ketiga ibu dan keempat baru lah bapanya.. SubhanAllah tinggi nya darjat seorang ibu di sisi Allah swt..sebagai seorang ibu kita seharusnya bersyukur akan pemberian atau bonus yang suda tersedia oleh Allah kepada kita..

Balik kepada kak Ayu, sepanjang perkenalan kami tidak dapat disangkal Kak Ayu adalah seorang wanita yang cukup energetic orangnya bagiku dia adalah seorang yang ceria, aktif dan baik orangya..im lucky to knw her..dan kadang2 kesedihan yang mungkin ada terselit tetapi ditutupi oleh keceriaan dan keagresifannya sendiri hehe..biarpun begitu segan plak nak bertanya kepada kak Ayu sebab tidak mau dia berasa sedih..begitu kuatnya kak ayu bagi pendapat ku..sebab aku cukup suka melihat gelagatnya org KL ckp terkinje kinje ke sana ke mari hahaha.. suaranya cukup power taw sedap dan tak kurang hebatnya bila gelak satu ofis tu ble dengar..hahaha...bila  dapat hubungi dia semula senang juga hati ni dan indah berserinya wajah kak ayu sekarang.... oleh kerana tak dpt luah masa nak resigned tu ..jadi aku ambi peluang ini utk ucap terima kasih kepada kak Ayu yang pernah melayan ku baik seperti seorang adik dan sayang kak ayu.. biarpun perkenalan kami itu tidak lama masanya tapi aku gembira mengenalinya..

Ku doakan kak ayu bahagia bersama keluarganya, murah rezekinya dan sentiasa dirahmati Allah swt.Amin :)

1 comment:

  1. terharu akak baca dik..bergenang air mata..thank you so much..speechless jap..hahahhaahhaha...walaupun ku petah berkata2 but bila baca tulisan ko ni wat ku kelu seribu bahasa...tetiba kenangan mengusik jiwa..teringat masa akak bwk ko ke hospital lepas pengsan kat opis..sungguh akak panik..and yes akak mmg anggap ko bagai adik kandung sendiri..thanks a lot dik...will always LOVE you...

    ReplyDelete